Αεροδρόμια

Τα σύγχρονα αεροδρόμια είναι κτιριακά συγκροτήματα με ιδιαίτερα αυξημένες απαιτήσεις σε θέρμανση και κλιματισμό. Εάν σε ένα κοινό κτίριο η θέρμανση και ο κλιματισμός αντιστοιχούν στο 50% των συνολικών ενεργειακών καταναλώσεων, στην περίπτωση των αεροδρομίων το ποσοστό αυτό μπορεί να φτάνει και το 80%. Σημαντικές ιδιαιτερότητες των αεροδρομίων είναι τα μεγάλα ψυκτικά και θερμικά φορτία λόγω μεγάλου κλιματιζόμενου όγκου, οι απαιτήσεις για αερισμό (συγκέντρωση κοινού), η συνεχής χρήση τους (24 ώρες, 365 ημέρες), αλλά και η μεγάλη διακύμανση της ζήτησης (ώρες αιχμής, ημέρα-νύχτα, χειμώνας-καλοκαίρι).

Λόγω των υψηλών ενεργειακών απαιτήσεων των αεροδρομίων, κάθε υποδιαστολή στον βαθμό απόδοσης COR-EER μεταφράζεται σε «ασύλληπτες» διαφορές στα ετήσια λειτουργικά έξοδα. Κορυφαία λοιπόν προτεραιότητα για τα αεροδρόμια αποτελεί η ενεργειακή αποδοτικότητα, το δυνατότερο σημείο της Climaveneta.

Η Climaveneta διαθέτει μοντέλα ψυκτών και αντλιών θερμότητας εξαιρετικά υψηλού βαθμού απόδοσης, αξιοποιώντας τεχνολογίες στις οποίες ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι συμπιεστές μαγνητικής αιώρησης στους ψύκτες τύπου TECS, η ανάκτηση θερμότητας (heat recovery) στις αντλίες θερμότητας NECS NR και FOCS NR, η δυνατότητα ταυτόχρονης παραγωγής ψύξης και θέρμανσης με τετρασωλήνιες αντλίες θερμότητας της σειράς Integra, η αξιοποίηση των δυνατοτήτων της γεωθερμίας από τις αντλίες θερμότητας NECS WN και RECS W, η φιλοσοφία πλήρους αναλογικής ρύθμισης απόδοσης, όχι μόνο στο συμπιεστή αλλά και στους ανεμιστήρες και τις αντλίες (VPF), ο συνδυασμός συμπιεστών on/off και inverter στο ίδιο μηχάνημα i-FX.

Για τις περιπτώσεις ανακαίνισης, ανακατασκευής, εκσυγχρονισμού αεροδρομίων, η Climaveneta διαθέτει την κορυφαία τεχνολογικά και ενεργειακά λύση : ενιαίο σύστημα αερόψυκτων ή υδρόψυκτων αντλιών θερμότητας με αυτόματο έλεγχο από το εξειδικευμένο ηλεκτρονικό σύστημα ClimaPro που βελτιστοποιεί κάθε δευτερόλεπτο τη λειτουργία ολόκληρης της εγκατάστασης. Η λύση αυτή αντικαθιστά την ξεπερασμένη χρήση καυστήρα πετρελαίου ή φυσικού αερίου για θέρμανση και παλαιάς τεχνολογίας ψυκτών που ελέγχονται από κοινού τύπου BMS με περιορισμένες δυνατότητες προγραμματισμού και επέμβασης στην λειτουργία των συγκροτημάτων.


Δείτε παρακάτω ενδεικτικά παραδείγματα αεροδρομίων που έχουν εγκαταστήσει μηχανήματα Climaveneta.

Αεροδρόμιο ΙΚΙΑ  
Τεχεράνη - Ιράν

Έτος κατασκευής: 2016-2018
Ψυκτική Ισχύς: 12930 kW
Εγκατεστημένες μονάδες:
8 Αερόψυκτοι ψύκτες υψηλής απόδοσης,
μοντέλο FOCS2 / K
 


Αεροδρόμιο Cat Bi
 
Χάι Φονγκ - Βιετνάμ

Έτος κατασκευής: 2016-2018
Ψυκτική Ισχύς: 2400 kW
Εγκατεστημένες μονάδες:
3 Αερόψυκτοι ψύκτες νερού υψηλής ενεργειακής απόδοσης
μοντέλο FOCS2-CA-E


Διεθνές Αεροδόμιο Al Najaf
 
Νατζάφ - Ιράκ

Έτος κατασκευής: 2016-2018
Ψυκτική Ισχύς: 2413 kW
Εγκατεστημένες μονάδες:
19 Αερόψυκτες μονάδες Rooftop, μόνο για ψύξη,
υψηλής ενεργειακής απόδοσης, μοντέλο WSM-T/AR 0402


Διεθνές Αεροδρόμιο Leonardo Da Vinci
 
Ρώμη - Ιταλία

Έτος κατασκευής: 2015-2016
Ψυκτική Ισχύς: 266 kW
Εγκατεστημένες μονάδες:
9 μονάδες διαχείρισης αέρα WIZARD και 2 αερόψυκτους ψύκτες, μοντέλο FOCS/LN/S,
χαμηλής στάθμης θορύβου
 


Διεθνές Αεροδρόμιο Riga
 
Ρίγα - Λετονία

Έτος κατασκευής: 2015
Ψυκτική Ισχύς: 1464 kW
Εγκατεστημένες μονάδες:
2 Αερόψυκτοι ψύκτες νερού, μοντέλο BRAT FF


Νέο VIP Συγκρότημα στο Αεροδρόμιο Changi
                                                                                                                                                                                                                                                                           
       Σιγκαπούρη

Έτος κατασκευής: 2009
Ψυκτική Ισχύς: 40 kW
Εγκατεστημένες μονάδες:
3 Υδρόψυκτα ψυκτικά συγκροτήματα, μοντέλο TECS2-W,
ενεργειακής κλάσσης Α', χαμηλής στάθμης θορύβου με
συμπιεστές τεχνολογίας "μαγνητικής αιώρησης".


Στρατιωτικό Αεροδρόμιο Tablada
                                                                                                                                                                                                                                                
     Σεβίλλη - Ισπανία

Έτος κατασκευής: 2013
Ψυκτική Ισχύς: 3531 kW
Εγκατεστημένες μονάδες:
3 Αερόψυκτα ψυκτικά συγκροτήματα, μοντέλο TECS2/SL,
ενεργειακής κλάσσης Α', χαμηλής στάθμης θορύβου με
συμπιεστές τεχνολογίας "μαγνητικής αιώρησης".


Αεροδρόμιο Modlin
 
Βαρσοβία – Πολωνία

Έτος κατασκευής: 2013
Ψυκτική Ισχύς: 1060 kW
Εγκατεστημένες μονάδες:
2 Αερόψυκτα ψυκτικά συγκροτήματα, μοντέλο NECS/SL,
υψηλής ενεργειακής απόδοσης, πολύ χαμηλής στάθμης
θορύβου (SL).


Αεροδρόμιο Basel Mulhouse Freiburg
 
Saint-Louis – Γαλλία

Έτος κατασκευής:2013
Ψυκτική Ισχύς: 978 kW
Εγκατεστημένες μονάδες:
1 Υδρόψυκτο ψυκτικό συγκρότημα, μοντέλο TECS2-W,
ενεργειακής κλάσσης Α', χαμηλής στάθμης θορύβου με
συμπιεστές τεχνολογίας "μαγνητικής αιώρησης".


Διεθνές Αεροδρόμιο Kunming
 
Yunnan – Κίνα

Έτος κατασκευής: 2011
Ψυκτική Ισχύς: 4400 kW / Θερμική Ισχύς: 3160 kW         
Εγκατεστημένες μονάδες:
8 Τετρασωλήνιες Αντλίες θερμότητας νερού-νερού, 
μοντέλο ERACS2Q/SL πολλαπλών λειτουργιών,
χαμηλής έκδοσης θορύβου, της σειράς INTEGRA.


Αεροδρόμιο El Tepual Airport
 
Puerto Montt – Χιλή

Έτος κατασκευής: 2009
Ψυκτική Ισχύς: 1256 kW / Θερμική ισχύς: 606 kW
Εγκατεστημένες μονάδες:
1 Τετρασωλήνια Αντλία θερμότητας νερού-νερού,
μοντέλο ERACS-WQ, της σειράς INTEGRA και
1 Υδρόψυκτη αντλία θερμότητας υψηλής ενεργειακής απόδοσης,
μοντέλο FOCS-WH.


Αεροδρόμιο Faro
 
Faro – Πορτογαλία

Έτος κατασκευής: 2008 - 2009
Ψυκτική Ισχύς: 3500 kW
Εγκατεστημένες μονάδες:
2 Αερόψυκτα ψυκτικά συγκροτήματα, μοντέλο FOCS/B,
υψηλής ενεργειακής απόδοσης


Αεροδρόμιο Lisbon
 
Λισαβόνα - Πορτογαλία

Έτος κατασκευής:2008 - 2009
Ψυκτική Ισχύς: 11970 kW / Θερμική Ισχύς: 840 kW
Εγκατεστημένες μονάδες:
9 Αερόψυκτα ψυκτικά συγκροτήματα, μοντέλο FOCS-CA,
πολύ υψηλής ενεργειακής απόδοσης και
2 Αντλίες θερμότητας, αέρα-νερού, μοντέλο RECS/LT, ειδικής
έκδοσης για λειτουργία σε χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος.


Αεροδρόμιο Ibiza
 
Ίμπιζα - Ισπανία

Έτος κατασκευής: 2008
Ψυκτική Ισχύς: 3838 kW
Εγκατεστημένες μονάδες:
2 Αερόψυκτα ψυκτικά συγκροτήματα, μοντέλο FOCS/Β,
υψηλής ενεργειακής απόδοσης και
4 Αντλίες θερμότητας, αέρα-νερού, μοντέλο RECS.


Αεροδρόμιο Landvetter
 
Göteborg – Σουηδία

Έτος κατασκευής: 2007
Ψυκτική Ισχύς: 1750 kW
Εγκατεστημένες μονάδες:
2 Υδρόψυκτα ψυκτικά συγκροτήματα (νερού - νερού)
μοντέλο FOCS-W / D, με δυνατότητα μερικής
ανάκτησης θερμότητας


Αεροδρόμιο Borispol
 
Κίεβο– Ουκρανία
 
Έτος κατασκευής: 2006
Ψυκτική Ισχύς: 900 kW
Εγκατεστημένες μονάδες:
Αερόψυκτοι ψύκτες υψηλής απόδοσης
με συμπιεστές screw type και fan coils


Αεροδρόμιο Marco Polo
 
Βενετία – Ιταλία

Έτος κατασκευής: 2005
Ψυκτική Ισχύς: 660 kW
Εγκατεστημένες μονάδες:
Διαιρούμενου τύπου μονάδες, HCAT,
ακριβούς ελέγχου και ρύθμισης.
 


Αεροδρόμιο Centocelle Πολεμικής Αεροπορίας
 
Ρώμη – Ιταλία
  
Έτος κατασκευής: 2001
Ψυκτική Ισχύς: 412 kW
Εγκατεστημένες μονάδες:
4 Αερόψυκτα ψυκτικά συγκροτήματα, μοντέλο FOCS,
χαμηλής στάθμης θορύβου με μερική ανάκτηση θερμότητας
και κεντρικές κλιματιστικές μονάδες υψηλής ενεργειακής κλάσης.


Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος
 
Αθήνα - Ελλάδα

Έτος κατασκευής: 2000
Ψυκτική Ισχύς: 1300 kW
Εγκατεστημένες μονάδες:
5 Αντλίες Θερμότητας αέρα - νερού, μοντέλο NECS-N
υψηλής ενεργειακής απόδοσης.